Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатроника 166

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз доколкото знам слагат оцветител и после проверяват за теч.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от mian4o Покажи съобщение
      Да ползвам темата на колегата защото е свързана с климата на колата. Доста неща отстраних по клима системата обаче явно има още. В общи линии при зареждане в началото на април и към днешна дата климата не духа студено. Правиха и хиляда теста на няколко различни места и всички казват че е ОК. Обаче фреона изчезва от някъде. Прави ми впечетление че при вкл. на АУТО /ФУЛ/ режим компресора си щраква и тръгва само че студеното го няма. Не трябва ли като няма фреон да не тръгва. Всъщност утре имам свободно време и ще установя дали има или няма фреон. Не съм сменил само О пръстените на компресора. Насочете ме в някаква посока или добър специалист/това е молба към бургазлии/.

      Поздрави
      И при по-малко от 1/3 от нормалното количество хладилен агент компресорът ще включва, но системата ще работи доста по-слабо. Въпреки това трябва да се усеща малко от малко. Иначе въздушна струя от вентилатора усещаш ли с нормален дебит? Да не е задръстена с боклуци питата на изпарителя?

      ---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:16 ----------

      Първоначално публикувано от ivanov_rz Покажи съобщение
      Всъшност за да охлажда на какъв режим трябва да са бутоните /econ и auto/ - защото при мен един път духа студено един път горещо. В началото реших че режима за въртене на въздуха в купето трябва да е изключен но явно не е от това. Питам за да съм сигурен че климатроника не охлажда защото мисля да ходя на ремонт.
      За да работи компресорът трябва да е в режим "auto" При еднократно натискане на бутона "econ" компресорът се изключва и системата се стреми да достигне зададената температура само с циркулацията на околния въздух, което не винаги е възможно. При повторно натискане на бунона "econ" отново се включва компресорът.
      Обърни внимание на това каква е реалната температура в купето и каква е зададената. Ако реалната е 20, а зададената 23, нормално е да ти се пуска отоплението вместо охлаждането.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        За да работи компресорът трябва да е в режим "auto" При еднократно натискане на бутона "econ" компресорът се изключва и системата се стреми да достигне зададената температура само с циркулацията на околния въздух, което не винаги е възможно. При повторно натискане на бунона "econ" отново се включва компресорът.
        Обърни внимание на това каква е реалната температура в купето и каква е зададената. Ако реалната е 20, а зададената 23, нормално е да ти се пуска отоплението вместо охлаждането.
        Околната температура днес беше около 30, а зададената от мен 17-18. Ако правилно разбирам за да охлажда трябва да е на auto, а econ да е изключен - т.е. с включен компресор нали така? А има ли значение дали циркулацията е включена или не?

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от ivanov_rz Покажи съобщение
          Околната температура днес беше около 30, а зададената от мен 17-18. Ако правилно разбирам за да охлажда трябва да е на auto, а econ да е изключен - т.е. с включен компресор нали така? А има ли значение дали циркулацията е включена или не?
          Когато външната температура е висока (35 - 40 градуса) добре е да е включена рециркулацията, защото така климатикът взима въздух от купето, охлажда го и пак го връща в купето.
          Иначе за да се охлади външния въздух трябва доста по-голяма хладилна мощност, отколкото да се подържа температурата на едно и също количество въздух.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            И при по-малко от 1/3 от нормалното количество хладилен агент компресорът ще включва, но системата ще работи доста по-слабо. Въпреки това трябва да се усеща малко от малко. Иначе въздушна струя от вентилатора усещаш ли с нормален дебит? Да не е задръстена с боклуци питата на изпарителя?
            Филтъра е нов, питите са чисти, въздуховодите са наместени правилно и са измити дори. Дебита на въздух е доста добър но вече не духа студено. И оцветители слагаха и с лампа гледаха и с оная машинка която търси фреон и звъни и с нея търсиха. Направо ми писва вече. А как искам всичко да работи нормално.

            Поздрави
            алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
            алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от mian4o Покажи съобщение
              Филтъра е нов, питите са чисти, въздуховодите са наместени правилно и са измити дори. Дебита на въздух е доста добър но вече не духа студено. И оцветители слагаха и с лампа гледаха и с оная машинка която търси фреон и звъни и с нея търсиха. Направо ми писва вече. А как искам всичко да работи нормално.

              Поздрави
              Сега както не охлажда добре ако се закачи на стенд за пълнене, веднага ще стане ясно какво количество фреон има. Ако е с нормалното количество фреон, може да има проблем с клапана. Ако липсва голямо количество фреон, трябва да се търси теч.


              Ето принципната схема на климатика:




              Говоря за клапана ограден в червено.
              Ако той не работи, компресорът ще включва, системата е пълна с точното количество газ, но няма да охлажда.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:21.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Сега един съвет и от мен.Тези автомобили трябва да сезареждат със станция за климатици с фреон R134.А не с допълване от бутилки с "фреон" в който не знаеш какво има.Имам известен опит с подобни проблеми.Когато я закачите на станцията преди да започнете процедурите погледни часовниците на машината при не работеща кола( в покоЙ ).Налягането на синия т.е.LP ниското трябва да е в границите 6-8 Bar.Висококото максимум 10 бар.Ако показват повече означава че са ти вкарали идруг газ например 'изобутан'.Често се продава в същите бутилки като фреон ,Известен като китаиския фреон R134 ,с много други примеси освен 134.Тези газове работят на високи налягания и веднага се познава.Животът на такива газове в системата е горе долу 2-3 месеца в зависимост от работата на колата на клима.От там идват и проблемите с клапана който колегата споменава по горе.

                Comment


                • #23
                  Колеги имам такъв въпрос Имам проблем с един клапан на климатроника който се намира под кората на чистачките Ако не се лъжа е клапанът описан два поста по нагоре Казаха ми че изпускал фреон и не се ремонтирал Оттам ми изчезна фреона и си личи омазняването по него Та въпроса ми е този клапан ремонтирва ли се и ако не кажете някакви цени на нови защото ако не се ремонтира мисля че е грешно ако търся втора употреба
                  ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                  Comment


                  • #24
                    Никой ли не се е занимавал с клапана на климатроника Дали е възможно отремонтирване или директна смяна Благодаря предварително
                    ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                    Comment


                    • #25
                      Аз лично не съм се занимавал, но току що разговарях с приятел, който се занимава от бая време с автоклиматици.
                      Той каза, че самият клапан не подлежи на ремонт, но в 99% от случаите, когато е имал теч на газ от него, то това се е дължало не на самия клапан а на присъединителните уплътнения към тръбите (о - пръстени).

                      Ако искаш му звънни за да се разберете в детайли.

                      0888 816 816 - Сашо


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Благодаря Еко Имах точно такива съмнения за течове от О пръстените защото при смяната на радиаторчето на климатика развих и болчетата на клапана После казаха че са сменили О пръстените но имам съмнения че или не са ги сменили или ако са ги сменили са някакъв боклук Ще ги сменя допълвам и наглеждам Благодарности за пореден път
                        ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                        Comment


                        • #27
                          На някой да му се намира съединител за компресора - миналата година смених бобината и лагера сега се прецака съединителя.
                          166 2.4JTD-00г.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                            Благодаря Еко Имах точно такива съмнения за течове от О пръстените защото при смяната на радиаторчето на климатика развих и болчетата на клапана После казаха че са сменили О пръстените но имам съмнения че или не са ги сменили или ако са ги сменили са някакъв боклук Ще ги сменя допълвам и наглеждам Благодарности за пореден път
                            Този клапан се състои от 2 части като помежду им има общо 4 О-пръстена. 2 дебели които уплътняват тръбичките с долната част и 2 тънки които уплътняват по периферията. С тръбите на климатика мисля, че бяха общо 8 О-пръстена. При мен също течеше този клапан. Разглобих го, смених О-пръстените и вече няма течове. Процедурата е за около час работа с източване и зареждане на климатика.
                            Last edited by Boby; d.m.y г., 11:37.
                            Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                            Opel Astra J
                            ex:
                            Alfa Romeo 164 2.5TD
                            Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                            Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                            Comment


                            • #29
                              Здравейте колеги, да съживя малко темата. Преди два дни ми показа този надпис на дисплея "Momentary connection with air conditioner faulty". Прочетох всичко което е изписано във форума, проверих всички описани в темите предпазители и релета, но проблема остана. Някой може ли да даде идея или да ме насочи към сервиз в София. Колата е от подписа - 166/2.4/99г.
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTD /99/

                              Comment


                              • #30
                                Колеги, никой ли не е срещал този проблем?
                                Alfa Romeo 166 2.4 JTD /99/

                                Comment

                                Working...
                                X